10 digitale marketingstrategier til at booste din frisørsalon
Digitale marketingstrategier kan hjælpe saloner med at få mere trafik ind. Som salonejer vil du helt sikkert gerne have flere kunder og skille dig ud fra resten. I første omgang vil du måske bemærke, at mange kunder strømmer ind, men du skal kende den rigtige taktik for at følge med i det flow. Det kan være en svær opgave, da du har et hav af konkurrenter.
Det er dog muligt at gøre det, hvis du har de rigtige salonmarkedsføringsstrategier.
1. Opret en dedikeret frisør hjemmeside
I disse dage er det et must at have en online tilstedeværelse for virksomheder på grund af det stigende antal internetbrugere. Det er yderst vigtig at have en hjemmeside til din salon, din frisør hjemmeside vil skabe det første indtryk til dine nye kunder, og det giver dig mulighed for at forblive åben 24/7.
Dine kunder får at vide om de tjenester, der tilbydes sammen med prisen, tilbuddene og rabatkuponerne. Det vil opmuntre kunder til at forudbestille en tid. Køb hjemmeside.
2. Liste din salon online
Oprettelse af din salon hjemmeside vil ikke være tilstrækkelig, og det er afgørende at få din salon online. Ifølge resultaterne tjekker 70 % af de potentielle kunder efter et produkt eller en tjeneste i søgemaskinerne, før de rent faktisk benytter det.
Da Google er den mest brugte søgemaskine, er det en gennemprøvet marketingstrategi at angive din salon med Google My Business. Desuden henviser folk også til Facebook, før de træder ind i din salon.
3. Opmuntre til gode anmeldelser
Ifølge resultaterne stoler omkring 92% af kunderne på online anmeldelser, før de træffer den endelige beslutning. En virksomhed uden anmeldelser skaber et negativt indtryk på kunderne, selvom den tilbyder kvalitetstjenester.
Så bed dine kunder om at skrive anmeldelser om dine salontjenester, og brugen af salonanmeldelsessoftware anbefales også. Anmeldelserne skal dukke op på din digitale salon-app eller salonens hjemmeside.
4. Tilbyd henvisningsrabatter
Du kan tilbyde dine kunder en lille henvisningsrabat, når de henviser deres venner til din salon, og dine tjenester bliver annonceret gratis. At tilbyde henvisningsrabatter vil opmuntre dine eksisterende kunder til at bringe nye mennesker til din salon, så du kan få nye kunder.
5. Partnerskab med lokale virksomheder
For at tiltrække nye kunder kan du samarbejde med lokale virksomheder, der har samme branche, såsom restauranter, barer, apoteker, butikker osv. Partnerskab med lokale virksomheder og et kombinationstilbud vil hjælpe dig med at få noget godt kvalitetskunder.
6. Loyalitetsprogrammer/rabatkort
Du vil helt sikkert have nogle kunder, der er glade og tilfredse med dine salontjenester, og de bliver ved med at vende tilbage til dig. Som et tegn på god gestus kan du tilbyde disse loyale kunder en gratis klip/service, gratis produktprøver eller et gavekort.
For eksempel kan du som en del af et loyalitetsprogram give kunderne et stempel for de første 9. tjenester og tilbyde den 10. uden at skulle betale noget.
7. Vælg en central placering
Vælg en central placering til din salon, der har et højere tilløb. Du kan vælge steder i byen, der sker mest, og som er tæt befolket. Det mest passende valg ville være kommercielle områder snarere end udkanten af byen.
8. Fremme på sociale medier
Når din salon har noget særligt at tilbyde, så sørg for, at det vises på alle dine sociale mediekonti, som du har. Sociale medieplatforme som Facebook, Twitter og Instagram vil give dig mulighed for at sprede budskabet om, at der er noget, der er værd at prøve i din salon.