Denne artikel er baseret på et kommercielt samarbejde og artiklen er betalt for af den eller de virksomheder, der linkes til.

Det er ikke altid, at vi lige føler at vi har tid til at komme ned i det lokale motionscenter og få trænet. Nogle gange er vi nemlig ende i en mere travl periode end andre og det kan nemt gå ud over vores træning – hvilket meget hurtigt kan fjerne de fremskridt, som vi havde gjort os.

Køb derfor et billigt og kvalitets squat rack og få trænet ordentligt derhjemme. Så svarer du lidt tid, fordi du ikke er nødt til først at haste ned i et motionscenter. Læs mere her for at se hvordan du kommer i gang med at bruge din squat rack på en ordentligt måde.

Start forsigtigt op 

Når du benytter en squat rack derhjemme, er det en lille smule mere usikkert, end når du træner nede i et motionscenter. I et motionscenter har nemlig altid nogle mennesker, som kan træde til og hjælpe dig, hvis du har overvurderet hvor meget vægt du for eksempel kan løfte dem.

Det handler dermed om ikke at lave sådanne over vurderinger, når man træner alene derhjemme med sin squat rack. Start hellere lidt for langsomt op optage herefter vægt på efterhånden som du får en fornemmelse for din egen styrke den dag.

Det er vigtigt at anerkende dine egne begrænsninger og at huske på, at bare fordi du kan løfte meget dagen før, betyder det ikke nødvendigvis at du kan gøre det samme i dag. Vores energiniveau kan svinge meget og det kan påvirke hvor meget vi er i stand til at løfte på vores squat rack. 

Installer den ordentligt

Når vi lige har købt vores squat rack hjem på nettet, så handler det også om at få den installeret helt ordentligt. Følg gerne forskellige guides på nettet som kan fortælle dig, hvordan du kan installere og montere din squat rack helt ordentligt.